Komposztálás_kicsik
Hogyan befolyásolhatja a komposztálás a hétköznapjainkat?
Időtartam: 45 perc
Javasolt korosztály: 8–12 évesek
Segédanyagok:
Az alábbi képekre kattintva két tanmese tölthető le. Az egyik történet a komposztálás közösségépítő erejét domborítja ki, a másik pedig azt, hogy olykor nagyon egyedül érezhetjük magunkat elveink védelme közben. A történetek feldolgozásában irányított kérdések segítenek.
Mici és Marci története | Márk története | |
komposzt_kicsik_óraterv
Óratervjavaslat:
Készítsenek gondolatfelhőt arról, hogy mi jut a diákok eszébe először a környezetvédelemmel és a komposztálással kapcsolatban!
Alkosson az osztályból két csoportot! Mindkét csoport más történetet fog feldolgozni, így más-más szemszögből közelíthetik meg a témát.
A diákok mindkét csoportban először egyénileg olvassák el a kapott történetet, majd közösen válaszolják meg a kérdéseket!
Az azonos történetet feldolgozó diákok válasszanak maguk közül egy szónokot, aki elmeséli majd a másik csoportnak, hogy miről olvastak, milyen következtetéseket vontak le a történetből!
A csoportok szónokai ismertetik, miről szólt a történetük. A kérdésekre adott válaszaik alapján elmondják, milyen hatással lehet az életünkre a komposztálás és általában a környezetvédelem.
A beszámolókat követően válaszoljanak a gyerekek a következőkre:
-
Miért volt fontos, hogy pozitív és negatív történetet is megismerjenek?
-
Melyik előadót találták meggyőzőbbnek?
-
A hallottak alapján népszerűsítenék-e a komposztálást a környezetükben?
-
Miért döntöttek így? (Az igennel és a nemmel válaszolók közül is hallgassanak meg egy véleményt.)