Komposztálás_kicsik

 

Hogyan befolyásolhatja a komposztálás a hétköznapjainkat?

Időtartam: 45 perc
Javasolt korosztály: 8–12 évesek

Segédanyagok:
Az alábbi képekre kattintva két tanmese tölthető le. Az egyik történet a komposztálás közösségépítő erejét domborítja ki, a másik pedig azt, hogy olykor nagyon egyedül érezhetjük magunkat elveink védelme közben. A történetek feldolgozásában irányított kérdések segítenek.

Mici és Marci története   Márk története

 

 

komposzt_kicsik_óraterv


Óratervjavaslat:

10 perc                                     Ráhangolódás

Készítsenek gondolatfelhőt arról, hogy mi jut a diákok eszébe először a környezetvédelemmel és a komposztálással kapcsolatban!

5 perc                                       Csoportalakítás

Alkosson az osztályból két csoportot! Mindkét csoport más történetet fog feldolgozni, így más-más szemszögből közelíthetik meg a témát.

15 perc                                      Felkészülés

A diákok mindkét csoportban először egyénileg olvassák el a kapott történetet, majd közösen válaszolják meg a kérdéseket!

Amennyiben a csoportmunkát hatékonyabbnak találja kisebb létszámban, úgy a nagy csoport megbeszélése előtt érdemes először 3–5 fős csapatokban válaszolni a kérdésekre.

Az azonos történetet feldolgozó diákok válasszanak maguk közül egy szónokot, aki elmeséli majd a másik csoportnak, hogy miről olvastak, milyen következtetéseket vontak le a történetből!

5 perc                                        Előadások

A csoportok szónokai ismertetik, miről szólt a történetük. A kérdésekre adott válaszaik alapján elmondják, milyen hatással lehet az életünkre a komposztálás és általában a környezetvédelem.

10 perc                                      Összefoglalás

 A beszámolókat követően válaszoljanak a gyerekek a következőkre:

  • Miért volt fontos, hogy pozitív és negatív történetet is megismerjenek?

  • Melyik előadót találták meggyőzőbbnek?

  • A hallottak alapján népszerűsítenék-e a komposztálást a környezetükben?

  • Miért döntöttek így? (Az igennel és a nemmel válaszolók közül is hallgassanak meg egy véleményt.)