etikus_45perc_8-12évesek

Megéri divatosan öltözködni?

Időtartam: 45 perc
Javasolt korosztály: 8–12 évesek

Segédanyagok:
Az alábbi képekre kattintva két tanmese tölthető le. Az egyik történet a nem etikus körülmények között gyártott ruhadarabok negatív hatásait domborítja ki, a másik pedig a divat közösségi szerepére hívja fel a figyelmet. A történetek feldolgozásában irányított kérdések segítenek.

Rasel története   Zsófi története
 

 

 

etikus_45perc_8-12évesek_óraterv

 


Óratervjavaslat:

10 perc                                     Ráhangolódás

Készítsenek gondolatfelhőt arról, hogy mi jut a diákok eszébe először a divatról!

5 perc                                       Csoportalakítás

Alkosson az osztályból két csoportot! Mindkét csoport más történetet fog feldolgozni, így más-más szemszögből közelíthetik meg a témát.

15 perc                                      Felkészülés

A diákok mindkét csoportban először egyénileg olvassák el a kapott történetet, majd közösen válaszolják meg a kérdéseket!

Amennyiben a csoportmunkát hatékonyabbnak találja kisebb létszámban, úgy a nagy csoport megbeszélése előtt érdemes először 3–5 fős csapatokban válaszolni a kérdésekre.

Az azonos témát feldolgozó diákok válasszanak maguk közül egy szónokot, aki elmeséli majd a másik csoportnak, hogy miről olvastak, milyen következtetéseket vontak le a történetből!

5 perc                                        Előadások

A csoportok szónokai ismertetik, miről szólt a történetük. A kérdésekre adott válaszaik alapján elmondják, miért támogatandó vagy ellenzendő, hogy kövessük a divatot.

10 perc                                      Összefoglalás

 A beszámolókat követően válaszoljanak a gyerekek a következőkre:

  • Miért volt fontos, hogy mindkét nézőpontot megismerjék?
  • Melyik előadót találták meggyőzőbbnek?
  • A hallottak alapján úgy vélik, hogy a jövőben tudni szeretnék, hogy készültek az általuk hordott ruhadarabok?
  • Miért döntöttek így? (Az igennel és a nemmel válaszolók közül is hallgassunk meg egy véleményt.)