etikus_45perc_8-12évesek
Megéri divatosan öltözködni?
Időtartam: 45 perc
Javasolt korosztály: 8–12 évesek
Segédanyagok:
Az alábbi képekre kattintva két tanmese tölthető le. Az egyik történet a nem etikus körülmények között gyártott ruhadarabok negatív hatásait domborítja ki, a másik pedig a divat közösségi szerepére hívja fel a figyelmet. A történetek feldolgozásában irányított kérdések segítenek.
Rasel története | Zsófi története | |
etikus_45perc_8-12évesek_óraterv
Óratervjavaslat:
Készítsenek gondolatfelhőt arról, hogy mi jut a diákok eszébe először a divatról!
Alkosson az osztályból két csoportot! Mindkét csoport más történetet fog feldolgozni, így más-más szemszögből közelíthetik meg a témát.
A diákok mindkét csoportban először egyénileg olvassák el a kapott történetet, majd közösen válaszolják meg a kérdéseket!
Amennyiben a csoportmunkát hatékonyabbnak találja kisebb létszámban, úgy a nagy csoport megbeszélése előtt érdemes először 3–5 fős csapatokban válaszolni a kérdésekre.
Az azonos témát feldolgozó diákok válasszanak maguk közül egy szónokot, aki elmeséli majd a másik csoportnak, hogy miről olvastak, milyen következtetéseket vontak le a történetből!
A csoportok szónokai ismertetik, miről szólt a történetük. A kérdésekre adott válaszaik alapján elmondják, miért támogatandó vagy ellenzendő, hogy kövessük a divatot.
A beszámolókat követően válaszoljanak a gyerekek a következőkre:
- Miért volt fontos, hogy mindkét nézőpontot megismerjék?
- Melyik előadót találták meggyőzőbbnek?
- A hallottak alapján úgy vélik, hogy a jövőben tudni szeretnék, hogy készültek az általuk hordott ruhadarabok?
- Miért döntöttek így? (Az igennel és a nemmel válaszolók közül is hallgassunk meg egy véleményt.)